Ondanks de onvervulde beloften van 2021 op vele fronten, zijn sommige creatieve inspanningen duurzaam gebleken. Ze legden het culturele moment vast of voelden zich verbonden met wat komen gaat, met merken die springen op virale TikTok-trends op basis van klassieke tv-spots of de dobbelstenen gooien op het opkomende concept van een metaverse. Een gevoel van plezier maakte een welkome terugkeer na een grimmig 2020. Niet alles verliep zoals verwacht voor marketeers. Meer wijdverbreide beschikbaarheid van COVID-19-vaccins in het voorjaar inspireerde optimistische campagnes die smachten naar een terugkeer naar oude manieren die in werkelijkheid alleen met horten en stoten tot stand zijn gekomen – en opnieuw zou kunnen worden vertraagd door de verspreiding van een nieuwe variant.

Coca Cola


Coke geeft Cameo-berichten van de kerstman cadeau
Coca-Cola’s reclamebanden met de kerstman gaan terug tot de jaren 1920, maar de frisdrankmarketeer verhoogde dit jaar de lat met een campagne die knipoogt naar de scheppende economie. Het merk werkte in november samen met de app Cameo voor fanverbinding om consumenten de kans te bieden om een ​​aangepaste videogroet aan te vragen van de interpretatie van Saint Nick, die weerspiegelt hoe de service wordt gebruikt om te betalen voor shoutouts van beroemdheden.

Coca-Cola’s “Chimney” -spot vergezelde de vakantie-inspanning.
Met dank aan The Coca-Cola Company

De advertentie ondersteunt de voortdurende focus van Coke op personalisatie op schaal, maar ook het feit dat veel gezinnen op hun hoede kunnen zijn voor bezoeken aan drukke winkelcentra voor foto’s met het vakantie-icoon gezien COVID-19. Coca-Cola’s kijk op de kerstman maakt bovendien zijn eerste “IRL”, of in het echt, optreden als onderdeel van de Coca-Cola Holiday Caravan, een reiservaring waarbij gezinnen gratis afgedrukte vakantiefoto’s met het vrolijke pictogram en voorbeeldproducten kunnen ontvangen.

De inspanning maakt deel uit van “Real Magic”, de eerste grote revisie van het merk voor de frisdrankmaker in vijf jaar. Het is een platform om een ​​gefragmenteerde wereld aan te spreken die behoefte heeft aan gemeenschap, een thema belichaamd in een vakantieadvertentie waarin een jongen wordt afgebeeld die zijn appartementengemeenschap inspireert om een ​​geïmproviseerde schoorsteen voor de kerstman te bouwen met behulp van kartonnen dozen.

“De doos is het alomtegenwoordige symbool van de pandemie geworden”, zei Barbara Yolles, CEO van Ludwig+, via e-mail. “Dit is Coke wanneer Coke op zijn best is – het wereldwijde inclusieve merk.”

Wendy’s

Wendy’s houdt ervaringsgericht raar met ‘Rick and Morty’ Toen ervaringsgerichte marketing in 2021 opnieuw opkwam, steeg Wendy’s naar boven met een pop-up geïnspireerd door zijn running-partnerschap met de populaire Swim-show voor volwassenen ‘Rick and Morty’. De meeslepende ‘Morty’s’ drive-thru op een locatie in Californië was toegankelijk via de gapende muiltjes van gigantische opblaasbare versies van de personages uit de show, die leidden naar een tunnel versierd met schermen met verwijzingen naar de edgy cartoon. Items op het dek waren onder meer een Pickle Rick Frosty geïnspireerd op een beruchte aflevering en menu-items die werden hernoemd naar favoriete personages van fans, terwijl mascotte Wendy een op Morty gerichte make-over kreeg. Maanden uit, blijft de juni-activering opmerkelijk om in te spelen op veranderende eetgewoonten, met de nadruk op de veiligheid en het gemak van de drive-thru, evenals cultuurgedreven innovaties die de fastfoodcategorie hebben gedomineerd terwijl merken strijden om jonge klanten . Op het laatste front was Wendy’s poging een duidelijk succes, met berichten dat de wachttijden om in “Morty’s” te komen urenlang waren. Het is een concept waarop Wendy’s voortbouwt voor het Adult Swim Festival in november, met een speciaal Morty’s mobiel voertuig dat de nieuwe Hot & Crispy Fries van de keten levert aan eters in de omgeving van Los Angeles. In een segment met veel niet-overeenkomende tie-ups, blijven Wendy’s en “Rick and Morty” sleutelen aan een aantrekkelijk bizarre gevoeligheid.

Zelf lichtreclame nodig? Kijk op deze links

https://reclame-online.linkplein.net/

https://reclame.zoeklink.nl/

https://reclamebureaus.verzamelgids.nl/

https://marketing.jouwpagina.nl/

https://reclame.boogolinks.nl/

https://reclame.beginthier.nl/

https://reclamebureau.startpagina.net/

https://reclamebureau.eigenpage.nl/

https://marketing.startclub.nl/

https://marketing.linktotaal.nl/

https://reclame.startnl.com/

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *